Perfektný prehľad o dianí vo firme je jedným z predpokladov jej dlhodobej prosperity. Ale ako docieliť to, aby malo vedenie všetky potrebné informácie ohľadom dochádzky zamestnancov? Ako ideálne riešenie sa javí dochádzka v cloude. Ako systém funguje, vám vysvetlíme na konkrétnom produkte IMAcheck Attend od známej českej vývojárskej spoločnosti Inštitút Mikroelektronických Aplikácií (IMA).
Dochádzkový systém IMAcheck Attend je jednoduchý a pritom veľmi efektívny. Predstavuje rozumnú voľbu pre firmy, ktoré vyžadujú dokonalý prehľad o zamestnancoch, ale využívajú ho aj vzdelávacie inštitúcie.
Systém bol navrhnutý tak, aby evidoval všetky potrebné informácie súvisiace s prítomnosťou osôb. Predovšetkým teda údaje ohľadom doby strávenej na jednotlivých pracoviskách v budove. Na základe týchto údajov je možné zistiť, či pracovník plní zadané úlohy as akým výsledkom.
Veľkou výhodou takto získaných informácií je možnosť ďalšieho využitia v rámci ostatných nadstavbových systémov. Výstupy je možné samozrejme spracovať aj v Exceli.
Dochádzkový terminál systému IMAcheck Attend môže mať podobu inteligentnej čítačky (napr. FAMOCO), ale aj chytrého mobilného telefónu vybaveného OS Android a technológiami NFC či Bluetooth Low Energy. Obstarávacie náklady sú nízke a možnosti využitia veľmi bohaté – so zariadením je možné aj cestovať a podľa potreby ho využívať kdekoľvek na svete. Hodí sa pre menšie podniky a rovnako dobre pre väčšie firmy.
Ako cloudové riešenie dochádzky funguje v praxi?
Identifikácia zamestnanca prebieha tak, že k dochádzkovému terminálu priloží mobilný telefón, čip či iné identifikačné médium. Zariadenie informácie eviduje a zamestnávateľ má vďaka tomu prehľad o tom, koľko ľudí je vo firme prítomných, kde sa osoby nachádzajú, kedy budovu opúšťa atď.
Dáta sa ukladajú na internete a je možné k nim kedykoľvek a odkiaľkoľvek pristupovať. Túto možnosť ocenia aj zamestnanci, ktorých zaujíma, koľko hodín odpracovali, koľko dovolenky im zostáva a pod. Vďaka tomu sa nemusia fyzicky dostaviť na personálne oddelenie a zisťovať informácie tam. Prístupový systém v cloude tak šetrí čas obom stranám.